Zuidelijkste punt Afrika bereikt - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van jet en willem - WaarBenJij.nu Zuidelijkste punt Afrika bereikt - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van jet en willem - WaarBenJij.nu

Zuidelijkste punt Afrika bereikt

Door: jetenwillem

Blijf op de hoogte en volg jet en willem

12 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Het is zover, ik kan niet meer verder naar het Zuiden met de auto. Ik heb het punt van Afrika bereikt daar waar de Indische en Atlantische oceaan zich scheiden. Overal waar ik stop wordt ik direct belangstellend aangesproken omdat buitenlandse kentekens hier niet voorkomen laat staan zo'n aparte auto als ik heb. De mensen zijn erg vriendelijk. Er rijden ook erg veel Nederlanders rond in gehuurde auto's.
Ik besef dat de Afrika reis bijna ten einde is. Vanaf nu wordt het meer vakantie. Er zijn supersparren, zelfs over gravelwegen kun je prima rijden, er zijn stoplichten en veel flitspalen. Kortom het gewennen aan de terugkomst naar Nederland is begonnen. De verschillen zie ik nog in de prachtige veelzijdige natuur en het lekkere weer.
Mariet komt dinsdag naar Kaapstad en dan moeten we de auto zien te verschepen. Een andere optie is de auto te laten staan ergens en deze in fases later terug te rijden. Nadeel is dat we dan wel onze borg voorlopig niet meer terug zien.Genoeg voer om over na te denken.
Als we alles geregeld hebben gaan we richting Namibie. Ik heb er veel zin in.

• 12 Februari 2011 - 19:33

Willem Van B.:

VAN HARTE GEFELICITEERD !
    ik neem er nog een glas op.
    nader bericht volgt.
    lieve groet,
    willem

• 12 Februari 2011 - 22:14

Mariet:

nog 2 nachten uin het koude en miezerige nederland en ik kom er aan..... heb super veel zin.

• 13 Februari 2011 - 21:43

Yvon:

Proficiat, heel Africa door zonder dramatisch ongelukken of andere calamiteiten. Ik vind het knap. Met name van Mariet want met zo'n vers rijbewijs wordt je wel even voor de leeuwen geworpen. Geniet van de laatste weken.

Grtjs Yvon

• 14 Februari 2011 - 13:52

Koos:

Hoi Willem,
    Morgen is Mariét er weer, Geniet nog 5 weken samen.
    Veel plezier en goeie reis K.

• 14 Februari 2011 - 21:21

Peet:

Heel veel plezier de laatste periode!
    Geniet er van.

Liefs van ons allen xxx

• 18 Februari 2011 - 15:49

Caro:

Heeeee Mejet!!! Je bent weer daar!!!! Wat zul je blij zijn!!!
    Hebben jullie nog iets kunnen regelen voor de autoverzekering of net als ons onverzekerd aan het rond rijden?
    Heeel veeel plezier in Namibië. Als je in Swakopmund komt, moet je daar echt chocoladetaart gaan eten, die zijn daar SUPERLEKKER!

Liefs Caro

• 22 Februari 2011 - 21:34

Sjembek!:

Terruuuuggg Willem en Mjet!

In Egypte, Tunesï en Libïe zijn 4x4 ineens erg goedkoop! (en heel makkelijk het land uit te krijgen)

Ik weet niet wat jouw auto voor effect heeft maar heel noord afrika is niet meer wat het (2 maanden geleden) geweest is. Eerst Sudan, toen Tunesie (daar zou je eigenlijk eerst toch heen gaan?), toen Egypte en nu Libïe...

Reden genoeg om weer eens terug te keren naar het nieuw kapitalistische noord afrika. Graag met mij want dan zijn kids groot genoeg om ze bij Gertrud alleen te laten. Dus zet vooral die auto op de boot terug naar NL. Is er een beter souvenir dan je eigen auto die je overal doorheen heeft gesleept denk ik wel eens.

Maak er een mooie eindetappe van! Je weet, op de terugtocht moeten mensen die van de top het meest oppassen he?! Genieten daar!

Gr X Jochem

• 23 Februari 2011 - 23:44

Tom:

Hallo Jet en Willem. Laatste reisverslag is al weer van 2 weken geleden. Ik ben toch wel erg benieuwd naar jullie avonturen. Heb op t werk verteld over de familie aap die in jullie auto met de zak chips aan de haal waren. Hans en Janneke volgen jullie ook. Ze hebben allebei een berichtje achter gelaten, maar staat onder reisverslag van 30/1 zie ik net.
    Jullie foto's zijn erg mooi. Vooral als je ze vergroot bekijkt. Dan komen ze nog beter uit de verf.
    Hey, fijne reis verder. Hier sneeuwt 't alweer( een beetje)
    De groeten,
    Tom

• 24 Februari 2011 - 13:25

Maja:

hoe staat het met jullie avonturen?? Need desperatly up-date :~)). Ga nu niet zeggen dat er niks meer te beleven valt daar in Zuid-Afrika! En familie aap met chips???
    Hoe gaat het verders met jullie? Hier laat de winter zich afentoe weer eens zien, smacht naar de lente!

Hopelijk tot snel, xx

Namibia

25 Februari 2011

Kaapstad
jet en willem

Wij zijn jet en willem. we vertrekken 1 oktober 2010 met onze toyota landcruiser richting zuid afrika. al jaren gaan we ieder jaar naar tanzania en kenya om de taal swahili te oefenen. Willem geeft les aan nederlandse studenten die uitgezonden worden naar oost afrika. Dus voor ons altijd van belang om de taal te blijven oefenen. Nu hebben we een antal jaren geleden bedacht dat het wel eens leuk is om de weg er naar toe via het land te ervaren. daarvoor moest wel eerst het rijbewijs worden gehaald. Willem slaagde meteen en de voorbereidingen begonnen. jet moest eerst nog warm lopen, maar ook zij haalde uiteindelijk haar rijbewijs dankzij een een goede vriendin die instructeur is. Nu kon het echt gaan beginnen. De HJ 60 werd gekocht en de voorpret kon beginnen

Actief sinds 13 Juli 2010