Mombasa-Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van jet en willem - WaarBenJij.nu Mombasa-Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van jet en willem - WaarBenJij.nu

Mombasa-Nairobi

Door: jetenwillem

Blijf op de hoogte en volg jet en willem

18 December 2010 | Kenia, Nairobi

Knap lastig inhalen op de weg van Nairobi naar Mombasa, men rijdt hier namelijk links. Gelukkig heb ik Matjeh naast mij zitten die kan roepen of ik kan of niet. Voelt voor mij als Kamikaze maar als we achter de vrachtwagens aan moeten blijven rijden schiet het niet op. Gelukkig is de weg confortabel.
We hebben 5 dagen helemaal niets gedaan in een strandhutje ten Zuiden van Mombasa. We hebben ons wel verbaasd over het grote aantal blanken in grote wagens, waarvan ik er natuurlijk ook eentje ben, maar dan anders, uitpuilende supermarkten, oude blanke mannen met jonge zwarte dames, en ja ook andersom, oude blanke vrouwen met jonge, slanke rasta's, beachboys die je van alles proberen te verkopen, velvet monkeys, die als je niet uitkijkt de auto leegroven.
Maar gisteren hebben we het strand verlaten en zijn rustig aan weer terug gereden naar Nairobi, door velen Nairobery genoemd want het schijnt een van de onveiligste steden van Afrika te zijn. Matjeh begint morgen met zijn Sloveense tourgroep de Mount Kenia te beklimmen en ik bivakeer nu in Jungle Junction, een bekende overlandplaats met WIFI, garage en vooral veel overlanders! De eigenaar is zo druk dat ik pas dinsdag de auto kan laten doen, nieuwe olie etc. Men verbaast zich ook hier naar de schade van mijn banden, maar ik ben wel een van de weinigen die zonder grotere defecten in Nairobi is aangekomen.
Matjeh maakte hele mooie foto's, voor de geinteresseeerden:
http://www.matejh.com

  • 18 December 2010 - 14:10

    Caro:

    He Willem, heb je de veeeeel te dikke honden van jungle junction ook al ontmoet?
    Hoe komen je banden zo slecht? Heb je ze misschien te hard gelaten? Wij lieten er altijd wat lucht uitlopen op slechte wegen.
    Komt Jet al weer bijna jouw kant op?

    Liefs Caro

  • 18 December 2010 - 14:34

    Jet En Willem :

    Ha Carolien, zou best wel eens kunnen dat de banden te hard waren. Voor 2,5 bar, achter 2,9, bij koude start. Alhoewel het toch ook weer niet extreem veel is. Ik denk dat de honden afgevallen zijn haha, ze lopen hier nog rond. Mariet komt donderdagochtend, heb ik veel zin in.

  • 18 December 2010 - 22:23

    Mariet:

    hee caro,
    en ook schat: ik kom niet donderdag ochtend aan om 3.45 maar vrijdag ochtend. Ik vertrek donerdag midag vanaf schiphol, maar hier met de sneeuw hoop ik dat dit allemaal gaat lukken. vooral aansluiting overstap in cairo maak ik me zorgen om, want ik heb maar 1 1/2 uur om over te stappen.

    ik kan niet wachten.....

    liefs mjet

  • 19 December 2010 - 18:53

    Mark Jansen:

    Beste Jet en Willem. Stoer hoor! Ontdek nu pas jullie plekje op het net. Mooie foto's en mooie verhalen. Fijn dat jullie Kenia zonder veel technisch getreuzel hebben bereikt. Heel veel genieten van het vervolg van de reis en vast een heel goed 2011. Mochten er problemen zijn dan weten jullie me te vinden. Groeten vanuit een wit en koud Nederland. Mark

  • 24 December 2010 - 21:37

    Tom:

    Is Mariët goed aangekomen ondanks alle sneeuw? We zijn hier nog steeds niet onder gesneeuwd ( schrijf je dat zo?). Maar qua verkeer is het behoorlijk ontregeld. Het strooizout is bijna op.
    Nee, geef mij dan maar rul woestijnzand. En een warm klimaat.
    Houd ons op de hoogte van jullie avonturen.
    Doen jullie nog iets aan kerst daaro?.
    gr Tom


  • 27 December 2010 - 19:12

    Jan Van Beest:

    Ja, Willem en Jet,

    Er was bij mij weer iets misgegaan inzake een reactie.
    Maar met deze wensen wij jullie alvast een geweldige jaarwisseling.
    En een goed begin in het nieuwe jaar.

    Elly van den Broek en Jan van Beest, Bothaplein 4.

  • 27 December 2010 - 19:37

    Jan:

    Hoi Willem, en Jet ondertussen ook ?

    Fijn om een beetje over je wel en wee te lezen, goed ook om te horen dat alles goed gaat. Hier is ondertussen ook jou nieuwe werkplek al weer redelijk op orde en zien we weer uit naar je komst.
    Marloes heeft ons helaas verlaten en Diana staat in de startblokken.

    Voor nu alvast nog veel moois voor het nieuwe jaar en een behouden reis en gezond weer om.

    Groet Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Nederland Zuid-Afrika Over Land

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2011

Nederland

18 Maart 2011

Kaapstad

11 Maart 2011

Laatste week gaat in

25 Februari 2011

Namibia

25 Februari 2011

Kaapstad
jet en willem

Wij zijn jet en willem. we vertrekken 1 oktober 2010 met onze toyota landcruiser richting zuid afrika. al jaren gaan we ieder jaar naar tanzania en kenya om de taal swahili te oefenen. Willem geeft les aan nederlandse studenten die uitgezonden worden naar oost afrika. Dus voor ons altijd van belang om de taal te blijven oefenen. Nu hebben we een antal jaren geleden bedacht dat het wel eens leuk is om de weg er naar toe via het land te ervaren. daarvoor moest wel eerst het rijbewijs worden gehaald. Willem slaagde meteen en de voorbereidingen begonnen. jet moest eerst nog warm lopen, maar ook zij haalde uiteindelijk haar rijbewijs dankzij een een goede vriendin die instructeur is. Nu kon het echt gaan beginnen. De HJ 60 werd gekocht en de voorpret kon beginnen

Actief sinds 13 Juli 2010
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 100144

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 01 Maart 2017

Van Walvisbaai naar Dar es Salaam met de HJ60

01 Oktober 2010 - 31 Maart 2011

Nederland Zuid-Afrika Over Land

Landen bezocht: