Sudan - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van jet en willem - WaarBenJij.nu Sudan - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van jet en willem - WaarBenJij.nu

Sudan

Door: jetenwillem

Blijf op de hoogte en volg jet en willem

14 November 2010 | Soedan, Khartoem

5 dagen heeft het ons gekost om Soedan te bereiken. In Egypte begon het op zaterdagochtend en zaten we uiteindelijk maandag op de boot. Het mooiste stukje bureaucratie was het verkrijgen van de juiste stempel in Soedan, Wadi-Halfa. Ik begon er zelfs lol in te krijgen en de ambtenaren in kwestie zelf ook.
Maar goed ik heb tot Khartoem met Vincent en Karin en drie Duitsers gereisd van Goals-Connect
3 dagen wildcamperen en een aantal pyramides bezocht waar je in tegenstelling tot in Egypte helemaal alleen bent.(Jebel Barkal/El Kurru en Meroe pyramides)
Vannacht geslapen bij Uli, vriend van Jochem en Gertrud die hier in Khartoem werkt.
Nu wachten we op het visum voor Ethiopie. Erg veel zin daar naar toe te gaan want de hitte is hier niet te harden. En dan is het al bijna winter hier!
Bedankt allen voor de reactie's, waarschijnlijk ben ik asap naar Ethiopie want daar hebben ze een drankje waarop hier 18 stokslagen staan als je daarop betrapt wordt.
Overigens zijn de mensen hier allervriendelijkst en is het tot nu toe het meest veilige land wat ik in Afrika heb getroffen!

• 16 November 2010 - 11:04

Geke:

He Willem ik begrijp dat je nu inmiddels een paar dagen alleen bent.
    Zo te horen gaat het allemaal lekker zijn gangetje. Wat veel contacten onderweg en wat zijn er veel mensen die reizen op ongeveer deze manier.
    Jij bent a.s zondag jarig alvast gefeliciteerd. Ik ga op die dag (20) de &-hills lopen dus zaterdag geen feest voor mij maar rustig aan en vroeg naar bed.
    Zie je succes,

Geke, mede namens Anita en Tim.

• 17 November 2010 - 18:48

Gerda Spies:

ha die willem,

mis je op de werkplek natuurlijk ontzettend maarrrrrrrrrrr als ik je verhalen lees, je foto's zie tja kan ik mijn een ding denken jezus wat heb jij gelijk om dit avontuur door gezet te hebben, genietze enne.......tot......de volgende keer maar weer

Verslag uit: Soedan, Khartoem

Namibia

25 Februari 2011

Kaapstad
jet en willem

Wij zijn jet en willem. we vertrekken 1 oktober 2010 met onze toyota landcruiser richting zuid afrika. al jaren gaan we ieder jaar naar tanzania en kenya om de taal swahili te oefenen. Willem geeft les aan nederlandse studenten die uitgezonden worden naar oost afrika. Dus voor ons altijd van belang om de taal te blijven oefenen. Nu hebben we een antal jaren geleden bedacht dat het wel eens leuk is om de weg er naar toe via het land te ervaren. daarvoor moest wel eerst het rijbewijs worden gehaald. Willem slaagde meteen en de voorbereidingen begonnen. jet moest eerst nog warm lopen, maar ook zij haalde uiteindelijk haar rijbewijs dankzij een een goede vriendin die instructeur is. Nu kon het echt gaan beginnen. De HJ 60 werd gekocht en de voorpret kon beginnen

Actief sinds 13 Juli 2010