Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van jet en willem - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van jet en willem - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar!

Door: jetenwillem

Blijf op de hoogte en volg jet en willem

01 Januari 2011 | Oeganda, Kampala

De grensovergangen verlopen steeds gemakkelijker. Kenia-Oeganda was een fluitje van een cent, het stempelen vn de paspoorten en het carnet koste in totaal een uur. Het oude jaar zijn we in Jinja aangeland alwaar we in het rafting-walhalla zijn gestrand Hier is de oorsprong van de nijl en alle expats, volunteers en overlandtrucks hebben besloten hier het nieuwjaar te vieren. De watervallen en stroomversnellingen zijn inmens. Ze zijn wel een dam aan het bouwen dus volgend jaar wordt het weer wat minder.
Het nieuwe jaar zijn we naar Kampala vertrokken en onderweg hebben we een wandeling gemaakt door de jungle.Mariet was behoorlijk bang omdat er ook veel slangen zouden moeten zijn. We hebben echter weinig gespot, alleen heel veel vlinders en tropische vegetatie. Nu zijn we weer in een chique backpackers plek met WIFI. Het wordt allemaal steeds makkelijker en luxer.
Aan allen een gelukkig nieuwjaar toegewenst !

• 01 Januari 2011 - 19:38

Jan En Elly.:

Gelukkig Nieuwjaar en een hele goeie reis samen.

Jan en Elly.

• 01 Januari 2011 - 21:19

Hans Van Elk:

Beste Mariët. Hoe gaat het met je? Je moet maar goed uitkijken dat je niks overkomt daar ook met al die slangen enzo. Het klimaat is daar anders dan in Holland. Gaat het goed met willem en vermaak ie zijn eigen wel?
    De beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Hartelijke groeten en nog een goede reis
    ook van Tom

• 01 Januari 2011 - 21:22

Janneke Broekkamp:

Mariet ik mis je wel maar ik vind het fijn dat je weer bij Willem bent. Met mij gaat het goed.
    GROETJES EN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR.

• 02 Januari 2011 - 08:24

Harry Royakkers:

Gelukkig Nieuwjaar.

Veel plezier nog samen in de jungle.

Grtz Harry

• 02 Januari 2011 - 11:14

Caro:

He lieve Mejet en Willem, Happy Newyear!!!!!
    Veel plezier in Oeganda. Gaan jullie ook nog naar Rwanda?

Liefs Caro

• 02 Januari 2011 - 16:53

Hanka:

ook vanuit DenHaag de beste wensen. lees nog steeds met evenveel enthousiasme jullie verhalen.
    liefs Hanka en Coen natuurlijk ook.

• 02 Januari 2011 - 19:19

Willem Van B.:

lieve willem en mariet,
    dank voor jullie goede wensen ook die met de satelliettelefoon van vanmiddag door patricia opgenomen.werkt heb ik begrepen.ben benieuwd naar wat de problemen zijn om Rwanda binnen te komen.de gewijzigde reis lijkt mij ook geweldig.hoop spoedig weer een verhaal te ontvangen.groeten en de beste wensen vanuit een koud en kil nederland.maar wel,mariet,met een heerlijke hot whiskey! aan koude biertjes hier voorlopig geen behoefte.
    lieve groet,
    ook van patricia
    willem

• 02 Januari 2011 - 19:32

Willy (CS) En Saskia:

Ook voor jou de beste wensen voor 2011!!! Veel plezier op je reis! Gr, Willy (Club Soda) en Saskia.

• 03 Januari 2011 - 11:19

Marti En Reina:

De allerbeste wensen voor 2011 en een goede vervolgreis gewenst. Het lijkt ons dat jullie een
    prachtige reis ondernemen, zo lekker in de natuur tussen het wild en de slangen prachtig!
    (eindelijk hebben we jullie site gevonden we hadden het puntje vergeten dus nooit contact , maar gisteren heeft je moeder ons het goede adres gegeven.) Nou wij gaan dit jaar met Naima naar Kenia, lijkt ons geweldig. Goede reis verder, en veel plezier, Groetjes Marein

• 03 Januari 2011 - 17:36

Corian:

he mejet en willem.
    allereerst gelukkig nieuwjaar.wat gaaf lijk me dat om het nieuwe jaar zo ver weg te beginnen.
    en zo'n lekker weer daar zo te zien.nou ik ben ook weer begonne op de komeet.gelijk de eerste dag stond ik alleen tot 10 uur omdat het spek en spek glad was,tot 10 uur reden er geen taxi's bussen en alle bewoners bleven dus ook thuis met gevolg dat jessica alleen op het perron stond in nijmegen maar niet verder kwam omdat er niets reed.de wegen hier waren net glijbanen zo koud en glad is het hier maar inmiddels is de gladheid hersteld en komt er een flauw zonnetje tussen de sneeuw.
    maar ik wens jullie ook dit jaar nog een mooi deel van jullie reis en t erg leuk om jullie te volgen.toy toy toy en neem een beetje warmte mee naar nederland. gr corian

• 03 Januari 2011 - 18:16

Geke:

Hoi beide,
    Een goed 2011 togewenst
    Wat een mooie verhalen weer.
    Raar om die stranden te zien en de zon.
    Hier is het donker en koud.
    Normaal vind ik de winter wel leuk maar ik krijg nu een beetje genoeg van het ijs en de sneeuw vooral wat betrefd vervoer en hardlopen buiten wat gewoon niet kan. Balen.
    Tot volgende keer.

Gr. Geke

• 05 Januari 2011 - 12:21

Winnie Van Laanen:

Hoi Mariet en willem,

Vanuit Malden de beste wensen en nog veel reisplezier, doe voorzichtig en tot ziens op de komeet!!
    liefs, winnie

• 06 Januari 2011 - 16:53

Anita En Jikke:

hey hey
    gelukkig nieuw jaar nog ook van jikke ;)
    alles goed daar ?
    leuk verslag wer .. tot snel, en spreeks ;)
    xx anita xxx jikke hinnik hinnik..

• 07 Januari 2011 - 18:39

Sandra:

Hey vakantiegenieters!!
    Allereerst nog de beste wensen, en dat jullie reis nog goed, mooi en gezond mag verlopen!!
    Super om die mooie verhalen te lezen, aleen mejet, ben ik wel een beetje jaloers..van de sneeuw en bagger in nederland naar zonovergoten kampala!
    Geniet van elkaar, nog veel reisplezier en mooie verhalen! en zie je snel weer op de komeet, gr sandra

• 09 Januari 2011 - 08:38

Peter Snijders:

Ik wens jullie een fijn 2011 toe! Het eerste stukje daarvan is in ieder geval geslaagd. Doe voorzichtig, dan zien we jullie allebei weer heelhuids terug 0ver 80 dagen (Mariet natuurlijk al wat eerder).

Peter

Namibia

25 Februari 2011

Kaapstad
jet en willem

Wij zijn jet en willem. we vertrekken 1 oktober 2010 met onze toyota landcruiser richting zuid afrika. al jaren gaan we ieder jaar naar tanzania en kenya om de taal swahili te oefenen. Willem geeft les aan nederlandse studenten die uitgezonden worden naar oost afrika. Dus voor ons altijd van belang om de taal te blijven oefenen. Nu hebben we een antal jaren geleden bedacht dat het wel eens leuk is om de weg er naar toe via het land te ervaren. daarvoor moest wel eerst het rijbewijs worden gehaald. Willem slaagde meteen en de voorbereidingen begonnen. jet moest eerst nog warm lopen, maar ook zij haalde uiteindelijk haar rijbewijs dankzij een een goede vriendin die instructeur is. Nu kon het echt gaan beginnen. De HJ 60 werd gekocht en de voorpret kon beginnen

Actief sinds 13 Juli 2010