Zuid-Afrika bereikt ! - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van jet en willem - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika bereikt ! - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van jet en willem - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika bereikt !

Door: jetenwillem

Blijf op de hoogte en volg jet en willem

30 Januari 2011 | Zuid-Afrika, Nelspruit

Zuid-Afrika

Vanaf Zambia wordt het leven steeds Europeser. Botswana ben ik snel doorkruist, heb nog wel het Chobe park bezocht. Over wildlife gesproken. De olifanten lopen hier gewoon over de snelweg. Na 4 dagen ben ik in Zuid-Afrika aangekomen en ben net door het Krugerpark gegaan in 2 dagen. Wat een verschil met de andere parken. Veel goedkoper en ze doen in tegenstelling tot andere safari-landen waar met hun geinde geld. In Tanzania betaal je voor een dagje safari met de auto 200 euro, voorzieningen zijn er nauwelijks. En hier kost een dagje touren je 30 euro en je hebt daarvoor campingplaatsen met warm water, baboon-proof vuilnisbakken, gas en verharde wegen. Wat een verschil. Wel een goede manier om weer aan het Europa dat komen gaat te wennen. Is best wel een wereldvreemde ervaring in een Shoprite rond te lopen waar ze nog meer verkopen dan in de grootste Appie van Nijmegen.
Het reizen alleen is me zwaarder gevallen dan de vorige keer. Dat komt omdat ik vorige keer direct tussen de andere overlanders zat en met zijn allen een avontuur aangingen, de boot naar Soedan, een soort groepsreis eigenlijk. Na Lusaka stond ik er helemaal alleen voor. En het is best een vreemde gewaarwoording alleen met een manke poot Afrika te doorkruisen.
Gelukkig heb ik nu in Nelsspruit een backpackers plekkie gevonden
waar ik zowaar een engelse motorrijder aantrof waarmee ik in Luxor heb doorgezakt, samen met Mariet nog. Vreemde gewaarwording.
Bijgevoegd wat foto's van dieren die ik onderweg ben tegengekomen. Niet zulke mooie foto's als van een nederlander die ik in the middle of nowhere tegenkwam met zijn landcruiser en nl kenteken. Hij laat zijn auto al jaren in Afrika staan en doet daar steeds reizen mee. Hij heeft zijn croisanterie verkocht en is al jaren de hort op.

• 01 Februari 2011 - 13:03

Caro:

Wow, dus je zit al in ZuidAFrika, snel gereisd zeg! Heb je er al genoeg van of nog wel naar je zin?
    Komt Mariet nu nog een keertje jouw kant op?
    En al kopers voor de auto gevonden of toch maar verschepen?

Greetz Caro

• 01 Februari 2011 - 13:34

Jet:

jaaaa caro..jet is er al weer over 2 weken. heb zo veel zin. is echt super gaaf geweest tot nu toe.

• 02 Februari 2011 - 12:44

Elly En Jan.:

Willum en Patries,

Van harte gefeliciteerd met het succes van kleine Willem en Jet bij het behalen van het beoogde doel.
    Willem en Jet als jullie in Kaapstad zijn ga dan ook even naar Parow en doe de mensen in Parow de hartelijke groeten, want er heeft een broer van mij in Parow gewoond.
    Zijn zoon Rob van Beest is woonachtig in Kaapstad en is zwembadenleverancier.
    Het adres is:
    Rob en Elsa van Beest,
    31 Oceanhurst
    140 Ocean view drive
    Seapoint-Capetown 8060. Postadres: Box 315. Telefoon vanuit Nederland 0027.21.4346797.

Veel plezier in dat mooie land en verder een hele goeie reis toegewenst!
    Elly en Jan.

• 03 Februari 2011 - 18:00

Marein:

Goed zeg! dat je nu al in Zuid Afrika zit, wat is er veel te zien! prachtig de victoria falls en dat je die grote jongens en onthoofde figuren zomaar tegenkomt. Nou een goede reis verder gewenst
    en heel veel plezier. (Rij maar niet terug via Aswan, kan problemen geven)
    groeten Marti en Reina

• 23 Februari 2011 - 20:06

Janneke B:

Beste Mariët en Willem,
    leuk voor dat je weer in africa zit maar we missen je wel heel erg.
    Ik ben nu al bijna twee jaar op de W.V. en ik heb het hier erg gezellig.
    groetjes Janneke

• 23 Februari 2011 - 20:13

Hans V. E.:

Hoi Mariët. Hoe gaat het? met mij gaat het goed. Jij maakt de laatste tijd wel veel mee. Eerst ben je in een kuil gevallen en nu weer een horde apen in jullie auto. Welke dieren kom je nog meer tegen in je auto? We beginnen hier bijna een beetje bang te worden. Komje wel veilig thuis met al die wilde dieren om je heen?
    Willem, pas je wel goed op Mariët zodat ze veilig thuis komt?
    Geniet er nog van. Het beste en tot ziens.
    Hans

Namibia

25 Februari 2011

Kaapstad
jet en willem

Wij zijn jet en willem. we vertrekken 1 oktober 2010 met onze toyota landcruiser richting zuid afrika. al jaren gaan we ieder jaar naar tanzania en kenya om de taal swahili te oefenen. Willem geeft les aan nederlandse studenten die uitgezonden worden naar oost afrika. Dus voor ons altijd van belang om de taal te blijven oefenen. Nu hebben we een antal jaren geleden bedacht dat het wel eens leuk is om de weg er naar toe via het land te ervaren. daarvoor moest wel eerst het rijbewijs worden gehaald. Willem slaagde meteen en de voorbereidingen begonnen. jet moest eerst nog warm lopen, maar ook zij haalde uiteindelijk haar rijbewijs dankzij een een goede vriendin die instructeur is. Nu kon het echt gaan beginnen. De HJ 60 werd gekocht en de voorpret kon beginnen

Actief sinds 13 Juli 2010