Ethiopie - Reisverslag uit Gonder, Ethiopië van jet en willem - WaarBenJij.nu Ethiopie - Reisverslag uit Gonder, Ethiopië van jet en willem - WaarBenJij.nu

Ethiopie

Door: jetenwillem

Blijf op de hoogte en volg jet en willem

19 November 2010 | Ethiopië, Gonder

Ethiopie, een wereld van verschil met Soedan. Hoge bergen, plots overal kerken in plaats van moskees, vrouwen op straat in allerlei kleurijke gewaden, ongeveer 20 graden dus trui kan weer in aan, en natuurlijk volop bier. Een verademing. Ook de internetsnelheid is Afrikaans, 1 pagina per 5 minuten dus foto’s uploaden gaat niet lukken. De overlanders kom ik overal weer tegen, het schijnt toch een beetje een vaste route te zijn. Momenteel in Gonder, een zeer fraai oud dorp midden in de Bergen. Veel historische sites. Morgen ben ik jarig, zal wel rustig worden want ik heb de kampeerplek van Kim en Tim verlaten, drie dagen vond ik genoeg. Mariet wat lief dat je ze een mail hebt gestuurd, ik hoor het hier net in het i-net-cafe waar Tim zijn mail opende.

  • 19 November 2010 - 23:53

    Yvon:

    Van harte proficiat met je verjaardag. Dat het een onvergetelijk jaar mag worden.. da's haalbaar, toch?! Heerlijk om jullie verhalen te volgen. Krijg je het zo lekker warm van. Wij vieren straks Minke's verjaardag maar gaan er ook zeker één op jou drinken tijdens ons laatste feestje op nr. 58.
    Have fun :)
    Yvon & Willem

  • 20 November 2010 - 17:17

    Jasper En Niels:

    Hallo oom Willem
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een leuke dag van.
    groetjes Jasper en Niels

  • 20 November 2010 - 17:20

    Peet,Jaap,Roos,Lotte:

    Lieve Willem!
    Van harte met je verjaardag!
    Wel raar nu zo ver weg!
    Hoop dat je wel een fijne dag hebt...maar na de verhalen te lezen geloof ik dat elke dag genieten is!

    Dikke kus van ons allemaalxxx

  • 20 November 2010 - 18:44

    Simone Reijntjes:

    Hee Willem, Happy Birthday!!!
    Ik heb net je hele verslag gelezen, heerlijk! Al die mensen die je tegenkomt, mooie plekken die je ziet,alleen die warme biertjes lijken me niet zo lekker...maar misschien went dat...Hier gaat alles zijn gangetje, voorbereidingen voor Salatiga zijn in volle gang . Ik weet niet of iemand je het al gemaild heeft maar Marloes gaat hier ook stoppen per 1 januari. Ze wil graag een andere baan....voor ons heel jammer, voor haar een goede stap denk ik, ze is nu veel relaxter...Nou ik ga je ook namens iedereen hier een fijne dag wensen, of zit je verjaardag er al op als je dit leest?? waarschijnlijk wel..
    Anyway, geniet vooral verder van je reis...Namens alle bleekscheetjes hier..groetjes Simone.

  • 20 November 2010 - 19:12

    Willy:

    Willem, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk om je avonturen te volgen! Gr, Willy (die van Club Soda)

  • 21 November 2010 - 11:34

    STIEN EN Henk:

    Hoi Willem jr.,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Zover weg en helemaal alleen?Nooit alleen blijkt wel,altijd weer die andere Toyota's!
    Een hele goede reis verder gewenst !!

  • 21 November 2010 - 22:13

    Wim Driessen:

    Hey Willem, van harte!
    Ook ik heb dit jaar mijn verjaardag in verre oorden met een Landcruiser en zonder vriendin gevierd... Ik zie gelijkenissen!!
    Suc6 nog de rest van de trip, ik volg je verhalen graag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Gonder

Nederland Zuid-Afrika Over Land

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2011

Nederland

18 Maart 2011

Kaapstad

11 Maart 2011

Laatste week gaat in

25 Februari 2011

Namibia

25 Februari 2011

Kaapstad
jet en willem

Wij zijn jet en willem. we vertrekken 1 oktober 2010 met onze toyota landcruiser richting zuid afrika. al jaren gaan we ieder jaar naar tanzania en kenya om de taal swahili te oefenen. Willem geeft les aan nederlandse studenten die uitgezonden worden naar oost afrika. Dus voor ons altijd van belang om de taal te blijven oefenen. Nu hebben we een antal jaren geleden bedacht dat het wel eens leuk is om de weg er naar toe via het land te ervaren. daarvoor moest wel eerst het rijbewijs worden gehaald. Willem slaagde meteen en de voorbereidingen begonnen. jet moest eerst nog warm lopen, maar ook zij haalde uiteindelijk haar rijbewijs dankzij een een goede vriendin die instructeur is. Nu kon het echt gaan beginnen. De HJ 60 werd gekocht en de voorpret kon beginnen

Actief sinds 13 Juli 2010
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 100135

Voorgaande reizen:

25 November 2016 - 01 Maart 2017

Van Walvisbaai naar Dar es Salaam met de HJ60

01 Oktober 2010 - 31 Maart 2011

Nederland Zuid-Afrika Over Land

Landen bezocht: